10 juni 2009

Kulturfyran

Kulturfyran på temat deckare och filmcensur hakar jag på denna vecka.
1. Vilken eller vilka böcker planerar du att läsa i sommar? Har sisådär 2 hyllmeter oläst som samlats på hög den senaste tiden, så jag har att välja på. I går landade dessutom Mari Jungstedts nya, Den dubbla tystnaden, i lådan. Skulle gärna haft en ny Indridasson med på semestern också. Och Nesser givetvis.
2. När passar det bäst att läsa deckare, när regnet öser ner eller under ett parasoll på stranden? Eller på tåget? Eller någon annan stans? Alltid, överallt.
3. Vad tycker du om filmcensur? Vad som är smörja för mig behöver ju nödvändigtvis inte vara det för någon annan. Jag anser mig nog vara kompetent att själv sålla i utbudet.
4. Finns det någon film som du tycker är så hemsk att den borde inte släppts alls? Mannen som kunde tala med hästar.
Läs vad andra skriver om , , , , , , ,

1 kommentar:

Din vän sa...

Kul att du hängde på Kulturfyran. Förra veckan var jag sjuk så då blev det tyvärr ingen. Men nu finns det en ny, om du har tid och lust.
http://kulturbloggen.com/?p=10573