10 juni 2009

Kundservice

Igår kväll vid 17-tiden var vi på nya, stora fina Sportex i Malmö för att köpa ny cykel till vår son. I butiken fanns det en kund till och så 3 anställda varav en är butikschef.
Killen vi vände oss till visste inte hur stor cykel som är lämplig till en 6,5-åring. Han visste heller inte ifall det blocklås vi ville köpa till passade på den cykel vi bestämde oss för. Han hade ingen aning om hur lång tid det skulle ta för dem att montera cykeln vi skulle köpa, men det kunde inte göras ”nu”. Så mycket visste han.
Vi ville också titta på en sparkcykel till pojken. Det fanns 2 storlekar att välja mellan och vi frågade vad det är man ska titta på när man väljer storlek. ”Öh… vet ente…öh...” Men finns det liksom inga riktlinjer att gå efter blev min följdfråga till detta föga uttömmande svar. ”Asså, den stora funkar ju…” ”Eller den lilla.”
Tyvärr hade vår pojke förälskat sig totalt i den fina, blå cykeln. Annars hade jag bara precis vänt på klacken och gått därifrån kan jag tala om. Jag lär aldrig vända mig till dem igen, så mycket är säkert.
För den som inte vet – Sportex är en specialbutikskedja för sport & cyklar.
Läs vad andra skriver om , , , ,

Inga kommentarer: