12 augusti 2009

Kulturfyran 12 augusti

Sommarlovet lider mot sitt slut och ens "vanliga" liv pockar på. Till mitt "vanliga" liv hör framför allt läsning och då kan man ju inte bara klicka bort veckans Kulturfyra som handlar om hur man läser.
Frågorna är:
1. Hur läser du?
2. Hur många böcker läser du i månaden?
3. Vad läser du, vilken slags böcker? Vad läser du inte för slags böcker?
4. Vilka böcker står på tur att bli lästa av dig nu?

1. Jag läser ganska långsamt. Pocket läses helst i sängen, inbundna böcker avnjutes med fördel i en brassestol utomhus (sommartid) eller i min för ändamålet avsedda fåtölj i vardagsrummet. Den bok jag håller på med får alltid följa med i väskan när jag lämnar hemmet - man kan ju få en stund över i kön på Apoteket eller nå'n annanstans.

2. En i veckan ungefär. Mer hinner jag inte numera.

3. Jag är periodare. Sommartid blir det mycket deckare. Det senaste året har det blivit mycket nordisk skönlitteratur. Jag läser inte biografier, men önskar att jag hade det intresset. Jag är inte heller stor på historiska romaner, men vältrar mig i tungsinne och diskbänksrealism.
4. Huset på Arlozorovgatan av Simon Kudrischoff ligger överst i högen av sisådär 25 relativt nyinköpta pocket. I högen finns också "Ett öga rött" som jag gett mig på vid ett par tillfällen men inte varit i fas. Jag hoppas jag är det nu.
Läs fler bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: