21 augusti 2009

Kulturfyran om vänskap

På listan av alla saker i världen som jag önskar att jag kunde, ligger nog faktiskt att kunna skriva en bok om min vänskap och stormiga tid med Ingmar Bergman bland de tre första. Nu kan jag ju givetvis inte det eftersom jag inte kände honom. Men ändå.
Veckans Kulturfyra handlar om vänskap och så här svarar jag:
1. Vad är en vän? Någon att lita på. Som är rak och ärlig och inte backar för att ge mig en uppsträckning när det behövs. Lyssnar och pratar i lika delar. Delar med sig av sitt liv och sina erfarenheter och inte snålar med sig själv.
2. Hur många vänner kan man ha? Jag tror man har olika vänner till olika saker; jag har t.ex. en vän som jag vänder mig till när allt är skit men en annan när jag vill ha ett gott skratt. Man kan nog ha 4-5 nära vänner, men nära på olika sätt och om olika saker i livet.
3. Bästa boken om vänskap? Pippi Långstrump!
4. Har du en bästa vän? Min allra bästa vän hette Kristina. Hon bor i himlen nu.

Läs fler bloggar om , , , , , , ,

Inga kommentarer: