10 augusti 2009

Sommaren är kort

Jaha, i morgon är sista dagen på min sommarledighet för i år. Min sista arbetsdag var den 12 juni vilket innebär att jag varit ledig i 2 hela månader.
Det har varit en härlig sommar med massor av kul äventyr men också, precis som vanligt, en hel del ångest av orsaker jag inte orkar dra i just nu. Inte idag.
Av min detta-ska-jag-göra-i-sommar-lista återstår givetvis de allra flesta punkterna, men dem får jag ta en annan sommar. Eller på jullovet.
Det har varit besök på Tosselilla, grillkvällar, djurparker, födelsedagskalas, simskola, en öroninflammation och två halsflussar (varav den ena var min egen!), skrapsår på små knän och många, många krogbesök. Ingen av oss har haft lust eller ork att ställa sig vid spisen i vårt "icke ens i närheten av" färdigrenoverade kök, haha!
Vi var på Mallorca i 2 veckor också. Där besökte vi bl.a. Miròmuséet i Palma och min barndomsdröm om en egen Mirò gick i uppfyllelse. Visserligen "bara" en litografi, men den är äkta! För att slippa allt tingeltangel och inkastarna i Alcudia hyrde vi bil i 12 dagar och körde runt och badade i varenda liten vik vi kunde hitta. Var på akvariet i Palma, marknaden i Sineu, ett gigantiskt badland 2 i hela dagar och så hittade vi givetvis Stället. Ni vet, Stället med stort "S" där man vill bo den dagen man drar sig tillbaka. Men mer om det en annan gång.
Ikväll behövde jag bara få avsluta semestern i ord, svart på vitt.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: